IndeksLatest imagesRejestracjaZaloguj

Share
 

 Rasy niegrywalne

Go down 
AutorWiadomość
Ravia
Eon II
Eon II
Ravia


Tytuły : Mistrz Gry
Rasa : Smok
Female Liczba postów : 64
Data Dołączenia : 20/04/2019

Rasy niegrywalne Empty

Rasy niegrywalne Empty Rasy niegrywalne

PisanieTemat: Rasy niegrywalne   Rasy niegrywalne EmptyPią 28 Cze 2019, 13:34

Drodzy moi użytkownicy!
Jak zapewne wiecie, do tej pory rasami niegrywalnymi byli: Ludzie, Elfy, Krasnoludy, Orkowie i Demony - oraz istoty takie jak Druidzi, Czarodzieje, etc. Jednak forum się zmienia, a wraz z nim - owe rasy. W obliczu obrotu całego Outlandu o 180°, musimy zmierzyć się z następującymi pytaniami:

1. Zasadnicze pytanie: czy w ogóle chcemy, aby takowe rasy istniały? Czy wszyscy ich przedstawiciele zginęli podczas Roztrzaskania, czy może część przetrwała?

2. Jeżeli rasy te przetrwały, musimy zastanowić się nad następującymi sprawami:

Ile pozostało z ich przedstawicieli?
Gdzie się ukrywają?
Jak są nastawieni do Rady i Strażników?

I tak dalej, i tak dalej.
Rzecz jasna, jeżeli macie jakieś propozycje związane z tym tematem, chętnie ich wysłuchamy. Zapraszamy do dyskusji!
Powrót do góry Go down
Daenei
Zefir
Zefir
Daenei


Rasa : Felinkad (Magiczny Kot)
Female Liczba postów : 108
Data Dołączenia : 29/04/2019

Rasy niegrywalne Empty

Rasy niegrywalne Empty Re: Rasy niegrywalne

PisanieTemat: Re: Rasy niegrywalne   Rasy niegrywalne EmptySro 03 Lip 2019, 11:23

Był moment, w którym poruszaliśmy tę kwestię i przytoczę kilka pomysłów:

> Rezygnujemy całkowicie z Orków i innych ras niegrywalnych poza Elfami i Krasnoludami
Natomiast Elfy i Krasnoludy funkcjonują jako miejska legenda, przy czym uważa się, że wymarły całkowicie podczas Roztrzaskania, pozostawiając po sobie ruiny wiosek (być może uważane za uroczyska przez duże stężenie magii) oraz podziemnych miast. BYĆ MOŻE nadal żyją w nich bardzo nieliczny ocalali, ale nie ma żadnych potwierdzeń na ten temat.

> Jedyną rasą niegrywalną są ludzie i demony. I Czarnoksiężnicy (którzy na dobrą sprawę mogą być ludźmi, którymi zawładnęła demoniczna magia, ale to już chyba na tematy ugrupowań trzeba się kierować.

> I tu, na upartego, wyskoczę po raz kolejny z moim pomysłem, mianowicie: stwórzmy rasę niegrywalną, która będzie pojawiała się w formie małych, eventów raz na jakiś czas, a która będzie słynęła z tego, że przed Roztrzaskaniem była zdziesiątkowaną rasą, ściganą przez skłonności do kradzieży i skrytobójstwa, natomiast teraz, dzięki wiecznemu życiu w cieniu, doskonale radzi sobie w panujących warunkach i podróżuje po Zaświatach jako handlowa karawana i spece od rękodzieła. Podczas eventów mogą zlecać pojedyncze zadania i oferować w zamian unikalne przedmioty, natomiast na zasadzie handlu wymiennego mogą także sprzedawać składniki do amuletów i lekarstwa. Mogłaby być to rasa hybrydowa z cechami pozwalającymi na porozumienie się ze Strażnikami.

Możemy też zostawić rasy tak, jak były do tej pory, ale uważam, że tworzyło to lekki chaos i było nieco... sztampowe?
Powrót do góry Go down
Beliar
Cień II
Cień II
Beliar


Pochwały : 2
Tytuły : Grafik / Mistrz Gry
Rasa : Smok
Male Liczba postów : 106
Data Dołączenia : 24/04/2019

Rasy niegrywalne Empty

Rasy niegrywalne Empty Re: Rasy niegrywalne

PisanieTemat: Re: Rasy niegrywalne   Rasy niegrywalne EmptyPią 05 Lip 2019, 15:14

Nie mam nic przeciwko rasom niegrywalnym, które mamy teraz. Dzięki temu mamy więcej składników/punktów zaczepienia dla MG. Nie będę jednak oponować, jeśli zdecydujecie się pozbyć kilku.
Ale... jeśli pozbędziecie się kilku ras (po opisaniu jakiegoś katastroficznego wydarzenie lub po prostu stopniowego wymierania w tych warunkach, by nie było, że wyparowały xD), to zawsze można dodać, że mogły zostać gdzieś jakieś pojedyncze osobniki, przykładowo ukrywające się w podziemiach, jaskiniach, często się przemieszczające, etc etc. Może cały gatunek nie wymarł.

Na pewno poza tymi "klasycznymi" rasami zostawiłabym też nieumarłych.
W sumie to wszystko co mamy tutaj podlinkuję: https://outland.forumpolish.com/t44-cywilizacje

Odnośnie tego pomysłu z rasą a'la khajiici z ES - podoba mi się i... w sumie już się trochę wypowiedziałam w innym temacie xD Dobrze byłoby ich zrobić na zasadzie postaci specjalnej z własnym kontem (nazwanym "Karawana" czy coś w tym guście), opisać ich i rozpisać zasady.
Powrót do góry Go down
Daenei
Zefir
Zefir
Daenei


Rasa : Felinkad (Magiczny Kot)
Female Liczba postów : 108
Data Dołączenia : 29/04/2019

Rasy niegrywalne Empty

Rasy niegrywalne Empty Re: Rasy niegrywalne

PisanieTemat: Re: Rasy niegrywalne   Rasy niegrywalne EmptyPon 08 Lip 2019, 09:53

Tak się pewnie zrobi Smile Czyli pomysł z karawaną zostaje? 

Jeśli chodzi o "popularne i częste" rasy niegrywalne, to ok, zostawiłabym:
Ludzi
Orków (w szczątkowych ilościach).
I bardzo, baaardzo śladowe ilości Krasnoludów (w podziemiach i tylko na wyprawach)

Oprócz tego zamieniłabym całe rasy, na pojedyncze plemiona (Arakkoa, Dzikozwierza, Szczuroludzi, cokolwiek), rozrzucone po całych zaświatach i zrobiła informacyjny wątek z mapą (którą mamy i nad którą miały ruszyć prace) i z opisami poszczególnych plemion, które ją zamieszkują. Wtedy byłoby łatwiej ogarnąć przeciętnemu MG, jakie zagrożenia czekają w danych rejonach i czym może się posiłkować. Pewnie nic odkrywczego, ale wnosiłabym o ponowne wszczęcie prac nad dokładnie opisaną i szczegółową mapą xD
Powrót do góry Go down
Stwórca
Admin
Admin
Stwórca


Tytuły : Właściciel forum
Rasa : Kirin (Magiczny Kopytny)
Male Liczba postów : 1285
Data Dołączenia : 22/12/2018

Rasy niegrywalne Empty

Rasy niegrywalne Empty Re: Rasy niegrywalne

PisanieTemat: Re: Rasy niegrywalne   Rasy niegrywalne EmptyNie 21 Lip 2019, 22:34

Trochę mi smutno, że chcecie zredukować ilość ras, ale z drugiej strony trochę was rozumiem - w końcu Zaświaty to kraina post-apokaliptyczna, coraz bardziej wymierająca, toteż ras faktycznie powinno być bardzo mało. Gdy jednak tworzyłem te cywilizacje to właśnie z myślą o tym, by dać duże możliwości MG, bo każda z tych cywilizacji jest zupełnie inna i ma przede wszystkim inne podejście do samej Rady - bo podczas gdy tacy ludzie czy orkowie są raczej wrodzy wobec strażników równowagi, to np. Elfy jawnie z nimi współpracują.

No ale jeśli nadal jesteście za tym pomysłem, to moje typy na rasy, które powinny zostać to:
- Ludzie (raczej oczywiste)
- Krasnoludy
- Arakkoa - oni są aktualnie najbardziej związani z Demonami, nawet bardziej niż ludzie, którzy przecież zostali zdziesiątkowani i wygnani na Wędrujące Wyspy, które są najmniej stabilnym fragmentem Zaświatów.
- Nieumarli - ich obecność jest spowodowana przesytem mrocznej magii.

Zastanowiłbym się jeszcze nad Szczuroludźmi, ale oni są raczej mało atrakcyjni, to można ich skasować. A jako rasę do karawany osobiście proponuję Mroczne Elfy czyli Drowy - jedyny rodzaj Elfów, jaki mógłby przeżyć kataklizm.

Wiem, że większość była tutaj za zostawieniem orków, ale jak dla mnie zdecydowanie lepsze będą Arakkoa, chociażby dlatego, że nie są taka sztampową rasą. Orkowie praktycznie są obecni w każdym setupie fantasy, więc można od nich trochę odpocząć Wink
Powrót do góry Go down
Sponsored content



Rasy niegrywalne Empty

Rasy niegrywalne Empty Re: Rasy niegrywalne

PisanieTemat: Re: Rasy niegrywalne   Rasy niegrywalne Empty

Powrót do góry Go down
 
Rasy niegrywalne
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Rasy
» Rasy Grywalne

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Zaświaty :: Organizacja :: Organizacja :: Sztuka Internetowej Nekromancji-
Skocz do:  
Forum chronione prawami autorskimi.
Illegal use of your images? Contact via PM here. Niektóre kody zostały zaczerpnięte z tej strony.

HogwartDreamStrefa Forumowych RPGAmaimon
The Original DiariesVampire Knight