IndeksLatest imagesRejestracjaZaloguj

Share
 

 Magia

Go down 
AutorWiadomość
Stwórca
Admin
Admin
Stwórca


Tytuły : Właściciel forum
Rasa : Kirin (Magiczny Kopytny)
Male Liczba postów : 1289
Data Dołączenia : 22/12/2018

Magia Empty

Magia Empty Magia

PisanieTemat: Magia   Magia EmptyCzw 03 Sty 2019, 14:11

W Eleborze Magia od zawsze była obecna, znana, a także i powszechnie używana - aczkolwiek biedota i niedorozwinięci umysłowo nie mogli z niej korzystać z powodu kosztów jakie trzeba ponieść przy jej praktykowaniu. Aby dobrze posługiwać się magią trzeba mieć wyćwiczony umysł i szeroką wiedzę jak ona funkcjonuje.
Kiedyś ksiąg opisujących magie było wiele, ale wraz z roztrzaskaniem większość przepadła na wieki. Ostatni z magów jacy się ostali zaczęli szybko uzupełniać brakujące biblioteki, jednakże wtedy też zauważyli, że magia po prostu się zmieniła. Negatywny wpływ Demonów i ich portalu wypaczył cały świat, także magię.

Jeśli chodzi natomiast o Smoki, Gryfy i Duchy Natury to istoty te nigdy nie praktykowały magii bezpośrednio - nie potrafią rzucać konkretnych zaklęć, ale ich ciała są przepełnione magiczną energią co pozwala im ją używać w pewien określony sposób. Chociażby smocze zionięcie to wynik wykorzystania magicznej energii. Domeny za które odpowiadają te stworzenia także mają wpływ na ich możliwości magiczne.

Rzucać czary można na kilka sposobów:

  • Słowa - Jest to wymawianie na głos słów danych zaklęć w pradawnych języku czarodziei, którego znaczenie jest dziś niemalże zapomniane, dlatego też wiele ksiąg zawiera po prostu gotową listę zaklęć wraz ze słowami jakie trzeba wypowiedzieć by zadziałały. Do tych słów używamy Draconic Translatora, do którego należy wpisywać proste słowa związane z danym zaklęciem np. "Wind". Pamiętajcie, że należy wpisywać słowa po angielsku.
  • Znaki - Wiele zaklęć jest zapieczętowana w tajemniczych znakach, których znajomość pozwala je aktywować. Znak można wykonać w dowolny sposób - poprzez narysowanie go atramentem, a nawet krwią, a skończywszy na wytatuowaniu go sobie na ciele bądź wygrawerowaniu na twardym materiale (te nazywane są Runami). Główną wadą tego sposobu jest ta, że znak może być wykorzystany przez osoby niepowołane gdy znajdzie się w ich rękach.
  • Rytuały - Trudny i czasochłonny sposób rzucania zaklęć, którego nie można wykorzystywać w walce. Jest bardzo złożony, składa się na kilka etapów, a każdy rytuał przebiega inaczej. Jednakże kiedy wszystko zostanie wykonane poprawnie, moc jaka zostanie uwolniona będzie wyjątkowo potężna. Rytuałami zwykle wykonuje się zaklęcia klątw, uroków i błogosławieństw, bo dla reszty są nieprzydatne z powodu dużego opóźnienia w działaniu.
  • Myśli - Najbardziej pożądany sposób rzucania zaklęć, ale także najtrudniejszy. Zaklęcia wytworzone przez myśli są najpotężniejsze i najlepiej zaprojektowane, jednakże używanie tego sposobu niesie za sobą także niebezpieczeństwo - jeśli umysł zostanie przejęty przez inną osobę, będzie mogła z jego pomocą rzucać potężne zaklęcia, a mag stanie się marionetką.


Członkowie Domen mogą używać każdego z powyższych sposobów rzucania zaklęć, jednakże są ograniczeni dziedzinami magicznymi - członkowie każdej domeny mogą kontrolować tylko poszczególne dziedziny magiczne.

Magia dzieli się na kilka dziedzin, wiele ras ma predyspozycje i możliwość praktykowania magii określonego typu, natomiast inna pozostaje dla nich niedostępna i mogą tylko patrzeć jak ktoś inny jej używa.

Dziedzina Elementarna
To dziedzina w której skład wchodzi magia panująca nad elementarnymi żywiołami kontrolującymi równowagę na świecie. Przed roztrzaskaniem była to jedna z potężniejszych dziedzin, jednakże po apokalipsie jej moc mocno osłabła - chociaż nadal jest obecna.

Magia Ziemi - stabilna, ale stosunkowo najmniej pożyteczna. Wykorzystywanie jej do tąpnięć jest bardzo niebezpieczne, gdyż struktura lewitujących fragmentów kontynentów jest niestabilna i bardzo krucha.
Magia Powietrza - najbardziej osłabła po roztrzaskaniu, gdyż zanikł wiatr. Z tego też powodu magowie ją praktykujący nie są wstanie tworzyć potężnych tornad, jednakże nadal mogą kreować podmuchy wiatru, a także móc latać.
Magia Ognia - nadal jest to silna dziedzina, która zawsze działa tak samo - niszczy. Ogień jest jednak uzależniony od powietrza, które niemalże zanikło, tym samym osłabiając także ten żywioł.
Magia Wody - pokłady wody szybko się kurczą, a wraz z nimi siła tej dziedziny, dlatego też mało kto nadużywa jej, marnując zapasy wody.

Dziedzina Natury
Jest to pochodna dziedzina od Elementarnej, która skupia w sobie magię kontrolującą aspekty równowagi w naturze. Bez niej nic nie byłoby wstanie przeżyć.

Magia Roślinności - przyśpieszanie i spowalnianie rozrostu roślin, a także zmuszanie ich do posłuszeństwa. Na pustkowiach gdzie nie ma roślin magia ta nie działa.
Magia Lodu - hybrydowa magia pochodząca od żywiołu wody i powietrza. Oba te składniki są aktualnie na wyczerpaniu, dlatego też i zdolności wytwarzania lodu są znacznie mniejsze.
Magia Błyskawic - pochodzi od burz, których nie można uświadczyć w Zaświatach - jednakże wyładowania elektryczne nadal mogą być kreowane, jednakże kosztuje to sporo wysiłku maga.
Magia Metalu - silniejsza wersja magii ziemi, która pozwala czynić coś twarde niczym metal i odporne na wiele czynników zewnętrznych.
Magia Pogody - po roztrzaskaniu przestała być obecna.

Dziedzina Bytu
Jest to fundamentalna dziedzina w której znajdują się typy magii kontrolującej życie i równowagę. Ma bardzo dużą potęgę, ale wykorzystywana nieodpowiednio może przynieść więcej szkód niż pożytku.

Magia Struktury - Zwana też czasem Magią Ciała (jeśli chodzi o zmianę struktury istot żywych) lub Transmutacją (jeśli przedmiotów). Odpowiada za materialną, namacalną strukturę obiektów i istot na świecie. Z jej pomocą można tą strukturę zmieniać, tym samym przekształcając w coś innego.
Magia Życia - Odpowiada za funkcje życiowe istot żywych. Daje możliwość uleczania ze śmiertelnych chorób i leczenia ran. Należy jednak pamiętać, że magia ta także może odbierać życie poprzez upuszczanie krwi. Nie może ona zabić w trybie natychmiastowym.
Magia Czasu - Kontrolowanie upływu czasu to bardzo potężna moc. Dzięki tej magii można oszukać czas i nie starzeć się albo wręcz przeciwnie - przyspieszyć dla kogoś czas by ten szybciej dokończył swój żywot. Można także czas zupełnie zatrzymać, ale to już tylko dla zaawansowanych magów.
Magia Umysłu - Wielu boi się tej magii i ma ku temu powody - bo nie ma nic straszniejszego niż zdolność przejmowania kontroli nad umysłem kogoś innego i wykorzystywania tego w okrutny sposób. Jedyną obroną przed nią jest Silna Wola. Pozwala także kontrolować czyjeś emocje i sny.
Magia Dusz - każda rozumna istota żywa posiada duszę, która tylko żyje w materialnym naczyniu znanym jako ciało. Nie można w żaden normalny sposób kontrolować duchów, jednakże można się z nimi porozumiewać i pozyskiwać od nich wiedzę niedostępną dla jeszcze żywych.

Dziedzina Mroczna
Pojawiła się wraz z wkroczeniem do krainy Demonów, a także rozpadem ich portalu, którego negatywna energia przeszyła krainę. Jak się także okazało Otchłań, w której teraz dryfują fragmenty Eleboru, także jest źródłem tej tajemniczej i na pewno potężnej magii. Mieszkańcy jednak boją się jej używać.

Magia Cienia - Wykorzystywanie cienia i mroku jako broni, która realnie potrafi ranić. A co gorsze z cieniem ciężko walczyć gdyż ten jest niematerialny. Może go jednak rozproszyć światło.
Magia Szeptów - Mówienie innym co mają robić poprzez telepatyczny kontakt. Używający tej magii jednak nie używa jej aby komuś doradzać, lecz wręcz przeciwnie - szepcze bez końca doprowadzając ofiarę do szaleństwa.
Magia Obłudy (Iluzji) - Okłamywanie zmysłów i umysłu poprzez kreowanie czegoś czego tak naprawdę nie ma. Każdy się czegoś boi, a gdy nie można tego pokonać to zaczną wpadać w rozpacz... I o to chodzi w tej magii.
Magia Zniweczenia - Unicestwienie wszystkiego co żyje albo jest materialne. Negowanie zdolności i błogosławieństw, pozbawianie zmysłów i rozumu. Uchodzi za najpotężniejszy rodzaj magii z Dziedziny Mrocznej.
Magia Opętania - Podobno jako jedyna pozwala kontrolować duchy, zmuszając je do posłuszeństwa. Istnienie tej magii jednak nie zostało udowodnione.
Powrót do góry Go down
 
Magia
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Zaświaty :: Organizacja :: Biblioteka Przedwiecznych :: Dodatkowe Informacje-
Skocz do:  
Forum chronione prawami autorskimi.
Illegal use of your images? Contact via PM here. Niektóre kody zostały zaczerpnięte z tej strony.

HogwartDreamStrefa Forumowych RPGAmaimon
The Original DiariesVampire Knight