IndeksLatest imagesRejestracjaZaloguj

Share
 

 Samotnicy i Ugrupowania

Go down 
AutorWiadomość
Beliar
Cień II
Cień II
Beliar


Pochwały : 2
Tytuły : Grafik / Mistrz Gry
Rasa : Smok
Male Liczba postów : 106
Data Dołączenia : 24/04/2019

Samotnicy i Ugrupowania Empty

Samotnicy i Ugrupowania Empty Samotnicy i Ugrupowania

PisanieTemat: Samotnicy i Ugrupowania   Samotnicy i Ugrupowania EmptyCzw 27 Cze 2019, 14:13

SAMOTNICY I UGRUPOWANIA

Samotnicy
Postacie, które nie przynależą do żadnej Domeny z różnych powodów, np. urodziły się dzikie i nigdy do niej nie przystąpiły, lub opuściły swoją Domenę z różnych sobie znanych powodów.

Istnieją pewne ograniczenia co do możliwości zostania samotnikiem - zostały stworzone, by nie dopuścić do sytuacji, gdzie jest mnóstwo samotników a Domeny świecą pustkami.

Zasady oraz informacje:

    1. Tylko jedna z postaci danego gracza może być samotnikiem.
    2. Wyjątkiem od reguły pierwszej są postacie, które opuściły swoją Domenę z przyczyn fabularnych. Takie wątki będą jednak śledzone przez administrację, by nie dochodziło do sytuacji, gdzie ktoś zakłada postać w jakiejś Domenie i od razu ją opuszcza, by mieć kolejnego samotnika. Powody do opuszczenia Domeny muszą wyniknąć z fabuły już po zapisie.
    3. Należy pamiętać, że Duchy Natury (Treupusy, Felinkady or Kiriny) są istotami stworzonymi specjalnie przez Radę, by opiekować się swoimi Domenami i nie powinny poza nimi istnieć - dlatego też gra samotnikami tych ras może nieść ze sobą pewne ryzyko - od zwykłej niechęci członków Domen aż do zadań zlecanych przez Radę, by schwytać lub nawet zabić twoją postać, jeśli ta nie będzie współpracować.


Inna zasada zamiast tej pierwszej - "Pierwsza z postaci gracza musi zaczynać jako członek Domeny. Dopiero następna ma możliwość rozpoczęcia gry jako samotnik. Ponadto gracz może posiadać tylko jedną postać samotnika."
Poszłam z pierwszą wersją by pozbyć się tego ograniczenia dla nowych graczy, którzy wolą zaczynać samotnikami, ale z drugiej strony może to też namnożyć samotników, jeśli ktoś zostanie tylko przy jednej postaci. Dlatego też ta druga opcja, więc wybierajcie co wam bardziej odpowiada!

Oczywiście też kwestia tego, czy w ogóle chcecie samotników i by to tak wyglądało, ale odzew odnośnie samotników był raczej pozytywny(?).

Temat będzie edytowany (dodanie zasad odnośnie tworzenia grup oraz generalne zapoczątkowanie dyskusji o grupach i jak mają działać. Na wszystko związane z rasami grywalnymi zrobię osobny temat). Jak zedytuję to machnę nowego posta

Edit: Samotnikom można nadać inną nazwę, choćby "Wędrowcy" czy coś innego jak macie pomysły
Powrót do góry Go down
Nico
Wkraczający/a Pustki
Wkraczający/a Pustki
Nico


Pochwały : 3
Tytuły : Koder / Grafik
Rasa : Treupus (Magiczny Wilk)
Male Liczba postów : 40
Data Dołączenia : 26/04/2019

Samotnicy i Ugrupowania Empty

Samotnicy i Ugrupowania Empty Re: Samotnicy i Ugrupowania

PisanieTemat: Re: Samotnicy i Ugrupowania   Samotnicy i Ugrupowania EmptyCzw 27 Cze 2019, 16:07

"Pierwsza z postaci gracza musi zaczynać jako członek Domeny. Dopiero następna ma możliwość rozpoczęcia gry jako samotnik. Ponadto gracz może posiadać tylko jedną postać samotnika."

A ja bym się tego trzymał. Lepiej, aby ludzie mieli bezpieczny start, coby się wczuć w forum, a nie od razu korzystać z możliwości "rzucenia się na głęboką wodę", bo wielu może się na tym przejechać. Zresztą Domeny pełnią na forum dość istotną rolę, więc warto, aby były aktywne.

Cytat :
3. Należy pamiętać, że Duchy Natury (Treupusy, Felinkady or Kiriny) są istotami stworzonymi specjalnie przez Radę, by opiekować się swoimi Domenami i nie powinny poza nimi istnieć - dlatego też gra samotnikami tych ras może nieść ze sobą pewne ryzyko - od zwykłej niechęci członków Domen aż do zadań zlecanych przez Radę, by schwytać lub nawet zabić twoją postać, jeśli ta nie będzie współpracować.

A może dodać do tego utratę nieśmiertelności? Duchy Natury zostały stworzone przez Radę w konkretnym celu. Dlaczego samotne Duchy Natury miałyby mieć te same przywileje, co Strażnicy? Coś za coś.
Powrót do góry Go down
Beliar
Cień II
Cień II
Beliar


Pochwały : 2
Tytuły : Grafik / Mistrz Gry
Rasa : Smok
Male Liczba postów : 106
Data Dołączenia : 24/04/2019

Samotnicy i Ugrupowania Empty

Samotnicy i Ugrupowania Empty Re: Samotnicy i Ugrupowania

PisanieTemat: Re: Samotnicy i Ugrupowania   Samotnicy i Ugrupowania EmptyWto 02 Lip 2019, 14:28

Okej, w takim razie to zmienię, skoro ta opcja i tak ma więcej plusów niż pierwsza + nikt inny się nie wypowiada, więc wnioskuję, że nie ma żadnych sprzeciwów lub preferowanej opcji.

Utrata nieśmiertelności - słuszna uwaga, to także wpiszę.

Zmienię&dodam te rzeczy przy aktualizacji tematu (dodaniu grup) niebawem.
Powrót do góry Go down
Daenei
Zefir
Zefir
Daenei


Rasa : Felinkad (Magiczny Kot)
Female Liczba postów : 108
Data Dołączenia : 29/04/2019

Samotnicy i Ugrupowania Empty

Samotnicy i Ugrupowania Empty Re: Samotnicy i Ugrupowania

PisanieTemat: Re: Samotnicy i Ugrupowania   Samotnicy i Ugrupowania EmptySro 03 Lip 2019, 11:05

Myślę, że w tym temacie już nic do dodania nie ma. Rozumiem, że z mocami i umiejętnościami też sytuacja jest dość jasna, ale coby wszystko było na papierze:
> Samotnicy posiadają jedynie swoje moce rasowe (oprócz nieśmiertelności)
> Rezygnują też z możliwości rozwoju, zostając na jednym, najniższym poziomie

Zastanawiam się, czy jako małej rekompensaty nie dać im jakiejś unikalnej, acz niezbyt potężnej zdolności (typu bezszelestny chód, czy ogólnie umiejętność maskowania swojej obecności).

Co do nazwy: podoba mi się Wędrowiec i Nomada. Oba są klimatyczne, to pierwsze nawet bardziej, za to to drugie brzmi bardziej oryginalnie xD
Powrót do góry Go down
Beliar
Cień II
Cień II
Beliar


Pochwały : 2
Tytuły : Grafik / Mistrz Gry
Rasa : Smok
Male Liczba postów : 106
Data Dołączenia : 24/04/2019

Samotnicy i Ugrupowania Empty

Samotnicy i Ugrupowania Empty Re: Samotnicy i Ugrupowania

PisanieTemat: Re: Samotnicy i Ugrupowania   Samotnicy i Ugrupowania EmptyPią 05 Lip 2019, 14:57

Ok i ok.

W sumie... kwestia taka, że samotnicy nie będą mieli wielu sposobów na wydawanie PD. Znaczy jest ich kilka, ale jeśli chodzi o rozwój postaci, to tylko treningi.

Można zrobić drugi (ewentualnie trzeci) stopień samotniczy. Z różnymi nazwami, typu Samotnik -> Wędrowiec -> Doświadczony Wędrowiec lub po prostu stopniami Wędrowiec -> Wędrowiec II -> Wędrowiec III.
Chodzi o to, by samotnik/wędrowiec/jak go tam nazwiemy (chyba zostaniemy przy wędrowcu?) dzięki nabywanemu doświadczeniu (samotne życie w dziczy, etc) mógł wyuczyć się pewnych zdolności. Stopnie będą pokazywały doświadczenie danej postaci, ale też z nabyciem każdego nowego (2 i 3) wędrowiec będzie mógł wybrać jedną zdolność spośród dostępnej puli umiejętności. Jakąś drobną typu właśnie kamuflaż/bezszelestny chód, wiedza uzdrowicielska, etc. Takie nieduże bonusy za rozwijanie postaci samotniczej, jednak przystąpienie do Domeny wciąż będzie niosło ze sobą większe korzyści.

Jeśli wędrowiec trzeciego stopnia zechce później dołączyć do Domeny, to po Rytuale Przejścia mógłby otrzymać trzeciogwiazdkową rangę ze względu na swoje życiowe doświadczenie.
Lub nie. Odpowiada wam takie coś?

Koszty przechodzenia na wyższy samotniczy stopień to oczywiście doświadczenie.

Jeśli nie macie nic przeciwko stopniom samotniczym oraz tym bonusowym umiejętnościom to je rozpiszę.
(Na ugrupowania chyba mimo wszystko założę nowy temat, by już tego nie mieszać)
Powrót do góry Go down
Daenei
Zefir
Zefir
Daenei


Rasa : Felinkad (Magiczny Kot)
Female Liczba postów : 108
Data Dołączenia : 29/04/2019

Samotnicy i Ugrupowania Empty

Samotnicy i Ugrupowania Empty Re: Samotnicy i Ugrupowania

PisanieTemat: Re: Samotnicy i Ugrupowania   Samotnicy i Ugrupowania EmptyPon 08 Lip 2019, 09:39

W sumie niegłupie z tymi stopniami. Trzeba by to rozpisać i może ogarnąć temat na zasadzie swoistych rang. W sensie np. Wędrowiec na pierwszym poziomie ma tylko umiejętności związane ze swoim gatunkiem, na drugim poziomie może zdobyć dodatkową moc z określonych, i tu mam takie propozycje: 

Wędrowiec II, dajmy na to za 100PD
> Zielarz (znajduje więcej ziół na poszukiwaniach, potrafi tworzyć mieszanki)
> Cień (Potrafi poruszać się bezszelestnie, a w razie czego skryć się w mroku)
> Żywiołak (Do pewnego stopnia potrafi zmusić jeden z żywiołów do czasowego posłuszeństwa, np. żywiołak ognia potrafi rozpalić płomienie z niczego, jeśli ma do tego warunki [suche drewno... albo ;p], to też można rozpisać)
> Szaman (Para się magią, pochodzącą z natury, głównie potrafi rozmawiać z żywymi stworzeniami oraz te słabsze zmusić czasowo do posłuszeństwa [gryzonie, ptaki, ryby] 

W stopniu III moce wzrastałyby nieco i mogłyby już być wykorzystane w konkretnej walce, ale żeby nie było zbyt łatwo - zbieramy na ten cel 300PD (albo nawet więcej... 400? 500? Wakat tylko dla wytrwałych xd).

> Zielarz z ziół potrafi stworzyć silne wywary i trucizny, które są w stanie dostać się do krwiobiegu przez skórę. Może też wytworzyć mieszanki wybuchowe. 
> Cień w mroku jest praktycznie niewidzialny, potrafi wykorzystać każdy cień do podkradnięcia się, dzięki czemu nie jest dla potencjalnego celu widoczny do ostatniej chwili i tylko niektórzy mogą wyczuć jego obecność.
Żywiołak jest w stanie w znaczącym stopniu opanować dany żywioł i związany z nim żywioł pomniejszy, np: woda-lód powietrze-pogoda (częściowe zmiany), ogień-magma, ziemia-roślinność? Trzęsienia? 
> Szaman opanowuje umysły wszelkich zwierząt i potrafi zmusić je do posłuszeństwa. Może też zsyłać sny na śmiertelnych (i strażników?)... To może być ciekawe. 

No, w każdym razie pomysł jest taki. Można ew. obedrzeć trochę te pomysły z potencjału, żeby nie było za kolorowo. ew. zwiększyć koszty w PD.

+ Nie wiem, czy jestem za tym, żeby po wejściu do domeny dostawali 3 gwiazdki... Znaczy z jednej strony pomysł bardzo logiczny, ale z drugiej myślę, że niektórzy mogą sobie być samotnikami tylko po to, żeby dołączyć do domeny na 3 stopniu. 

CHYBA, ŻE... zrobimy taki myk, że do domeny można przystąpić jedynie na II stopniu i wtedy jesteś na 2 gwiazdce, ale zatrzymujesz swoje samotnicze moce ze stopnia. Na stopniach I i III nie jest możliwa zmiana.
Powrót do góry Go down
Sponsored content



Samotnicy i Ugrupowania Empty

Samotnicy i Ugrupowania Empty Re: Samotnicy i Ugrupowania

PisanieTemat: Re: Samotnicy i Ugrupowania   Samotnicy i Ugrupowania Empty

Powrót do góry Go down
 
Samotnicy i Ugrupowania
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Zaświaty :: Organizacja :: Organizacja :: Sztuka Internetowej Nekromancji-
Skocz do:  
Forum chronione prawami autorskimi.
Illegal use of your images? Contact via PM here. Niektóre kody zostały zaczerpnięte z tej strony.

HogwartDreamStrefa Forumowych RPGAmaimon
The Original DiariesVampire Knight